Sidor

fredag 22 mars 2013

Skräcktrailer om kanttrixet

Vi fortsätter att undersöka möjligheterna med trailer-funktionen iMovie. För några veckor sedan gjorde vi en trailer om verktygen vi använde i slöjdområdet Datavirus. Nu har vi gjort en trailer i skräckfilmsstil för hur man ska undvika att ändträet flärpar sönder när man raspar eller filar. Jag som är ny slöjdlärare har inte riktigt alla slöjdbegrepp klart för mig ännu. Jag vet inte om det finns något korrekt slöjdspecifikt ord för just det man gör för att undvika flärpandet (det är säkert heller inte rätt ord... vad heter det när det fransas upp?) i ändträet. Finns det något ord? I brist på annat har jag kallat det för kanttrixet - ett trix för att få en fin kant.

Här är vår trailer. Tre elever från årskurs 5 hjälpte mig göra den. Känsliga tittare varnas för att det är lite läskigt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar