Sidor

fredag 1 mars 2013

Nu är det kul på hjul igen

Nu har årskurs 3 startat med sitt Kul-på-hjul-projekt. Jag hade två grupper som gjorde projektet i höstas och nu när vi kör igen så har jag gjort några finjusteringar. Till exempel valde jag att trycka mer på själva "följa instruktioner"-biten. Bara den lilla påtryckningen gjorde stor skillnad märkte jag. Eleverna var superbra på att använda sina arbetsbeskivningar som guider i arbetet. Jag blev riktigt imponerad! Det ser ut som om jag lugnt kan bocka av delen "Enkla skisser och arbetsbeskrivningar, hur de kan läsas, följas och kopplas till enkla beräkningar." i det centrala innehållet i Lgr 11.

 Några elever behövde hjälp för att kunna skissa sin idé. Här nedan ser ni en elev som tagit hjälp av bildsök på internet för att hitta den rätta formen på sin bandyklubba på hjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar