Sidor

om

Hej! Jag hade arbetat som klasslärare i drygt 15 år, främst med årskurs 1-5 och främst med svenska, SO och bild. Plötsligt kände jag att jag behövde göra något nytt.
Jag bestämde mig för att prova ett nytt ämne som pedagog, så jag läste in behörighet till slöjdlärare och har arbetat sex år som slöjdlärare.

Det här läsåret arbetar jag 51% på Valsätraskolan i Uppsala som bildlärare i åk 3 och 4 samt med ett IT-utvecklingsuppdrag. Jag jobbar vid sidan om det 49% som adjungerad adjunkt i bild och IT på lärarutbildningen på Uppsala universitet. Ingen slöjdundervisning den här hösten för mig, men en del slöjdande på fritiden. Bloggen har därför fått ett utvecklat namn och heter nu Slöjd- och bildpedagogen. 

På den här bloggen försöker jag fånga tankar och idéer kring estetiska lärprocesser. Jag plågas lite av att jag inte haft möjlighet att blogga lika frekvent som tidigare. Bloggandet är ett utmärkt sätt att reflektera kring sitt lärande och sin utveckling. Jag saknar det och ska se om jag kan få till lite mer till för detta...

Mycket av hur jag arbetat tillsammans med mina elever finns på webbplatsen Slöjdsalarna. 

Jag bloggar även på I love IT. Där bloggar jag om mitt lärande ur IT-pedagogperspektiv.

Under förra läsåret fick jag besök av ett filmteam från Läslyftet för modulen Från vardagsspråk till ämnesspråk (del 5, moment A).




2 kommentarer:

  1. En fundering som vi har hos oss på Kyrkmons skola är, har du projektor i ditt klassrum. Om du har det, hur har ni löst det med dammet som blir i salen. Vi skulle gärna vilja sätta upp en projektor, men vet inte riktigt hur vi ska göra just pga. problemet med allt damm som blir där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en projektor på en rullvagn som jag skulle kunna ta in i slöjdsalen. På så vis blir den inte så exponerad för damm. Jag har dock inte använt projektor utan eleverna har tittat på laptop eller på iPad.

      Radera