Sidor

tisdag 12 mars 2013

Jögge lär mig

Jag har inhandlat fyra DVD-slöjdkurser om att tälja, måla med linoljefärg, slipa knivar med mera. Ganska dyrt var det, men jag kunde använda mina VFU-pengar (pengar från handledning av studenter).

Filmerna är ingen direkt rafflande filmproduktion, men de olika momenten visas tydligt och slöjdaren som handleder, Jögge Sundqvist, är en bra pedagog och han imponerar stort med sina täljprojekt. Jag har tittat på närmare hälften av innehåller nu och jag tycker att jag lär mig väldigt mycket. Det känns toppen att kunna gå tillbaka och titta på vissa av momenten igen.

4 kommentarer:

  1. Hello, I'm sorry I don't speak Swedish (but I have been to Sweden and have a number of aunts, uncles and cousins who live there!). I was wondering if there is a way for me to get these dvd's here in the United States? Thank you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice to hear from you. The DVD:s can be ordered from Adlibris, a Swedish online bookstore, but they seem to be out of stock for the moment. http://www.adlibris.com/se/sok?q=modern%20sl%C3%B6jdkurs%20l%C3%A4r%20dig%20med%20j%C3%B6gge%20sundqvist

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera