Sidor

måndag 12 augusti 2013

Slöjd-Pinterests

Jag är så förtjust i Pinterest. Det är ett flöde av inspiration och idéer. Det är ordning och reda. Det är snabbt och smidigt. Det är sådant som jag gillar skarpt.

Man kan säga att Pinterest är som anslagstavlor på nätet. Du stöter på något intressant på nätet, en artikel, en bild eller ett slöjdtips. Du klickar på din "Pin it"-knapp, väljer anslagstavla och vips så är det sparat.
Du kan också följa andra personers anslagstavlor, till exempel personer som har samma intressen och så får du del av alla "pins" de hittar och kan välja om du vill "pinna" dem.

Jag har flera stora IT-relaterade anslagstavlor på Pinterest. Sedan jag började intressera mig för slöjd har jag upptäckt att Pinterest är toppen för just slöjd och hantverk. Jag har samlat massvis med bra inspiration i form av bilder, filmer och artiklar. Antalet anslagstavlor (boards) växer för mig. Jag har haft länkar till tre här intill i högerkolumnen, men nu har jag uppdaterat med nya anslagstavlor som jag skapat och hunnit fylla med fina tips. Klicka gärna på länkarna och inspireras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar