Sidor

onsdag 26 september 2012

Design

Mina femmor har i veckan startat ett arbetsområde som bland annat går ut på att de ska tillverka en lampett med egen design,med något inslag av återbruk och med en inspirationskälla som grund till designen. Vid det första tillfället fick de planera sin design och göra en skiss. En del hann även göra ritning eller mall.

Jag valde lampett som arbetsområde eftersom den endast innehållen en sammanfogning och att uppgiften ger stort utrymme till egen design. Jag vill att alla ska kunna hinna klart och kunna känna att de lyckas.
När jag tog över slöjdsalen fann jag mängder av halvfärdiga handdukshyllor och lådor av diverse slag med okända ägare. Jag vet inte bakgrunden till varför det blivit så, de kanske har lärt sig saker trots att de ionte blivit klara eller velat ta hem sina alster. Det är väl egentligen inte produkten som är det viktigaste... Men, som det står i kommentarmaterialet till slöjd:

"tillfredsställelsen i att kunna skapa,framställa och uttrycka sig med föremål ska inte underskattas."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar