Sidor

lördag 19 januari 2013

Nya flikar

Nu har jag arbetat på vår skolas nya slöjdsida Slöjdsalarna.

Jag har nu lagt in (nästan) alla lampetter som årskurs 5 har gjort samt kortfattade reflektioner.




Det har också blivit några nya flikar.

Instruktionsfilm - förra terminen började vi spela in instruktionsfilmer i slöjden. Lite strul gjorde dock att filmerna aldrig kunde bli klara. Nu har vi gjort ett nytt försök och nu är den första filmen klar och ligger på bloggen. Jag blev så imponerad över Sarre och Jordejordegubb (elevernas nick) som satte inspelningen på första tagningen. Det var också så roligt att höra att de själva tyckte att det var så kul :)

Slöjdord - ett av målen i slöjden är att kunna använda slöjdspecifika ord. Under fliken slöjdord finns nu en början till en ordbank av just slöjdspecifika ord. Jag har använt mig av webb-verktyget Quizlet som jag tidigare använt för ordkunskap när jag undervisade i svenska. Här är en länk till en introduktion av vad Quizlet är och hur det kan användas i undervisningen.

D I Y - (Do It Yourself) en sida för elevernas egna hemmakreationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar