Sidor

måndag 3 december 2012

Wilmis projekt


Nu är den färdig!

Jag har tidigare skrivit om Wilmis skiss och Wilmis projekt. Nu är hon klar och här är resultatet.

Som jag skrev i inlägget Fläta öppnar upp för kreativt tänk är jag imponerad av hur mycket eget skapande för eleverna som rymdes i vårt flätområde på slöjden. Jag hade nog trott att det skulle vara ett ganska enkelriktat arbetsområde där alla skulle fläta sin korg, lära sig flät-tekniken och sedan var det inte så mycket mer med det. Till min förtjusning har eleverna klurat ut olika designs och olika lösningar på olika problem som uppkommit under projektet. Det har var verkligen kul!

Tuschpennans rör användes på den lite kraftigare pinnen som står upp för att de två översta korgarna ska kunna svänga ut. Wilmis planerar att använda sin skapelse till att förvara småsaker i på sitt rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar